Одне з найважливіших завдань у ТРТ із незрячими людьми – це підвищення чутливості стопи. І не просто чутливість стопи сама по собі, а безпосередньо пов’язана з безпекою пересування у просторі. Для незрячої людини, коли вона знаходиться за межами свого будинку, дуже важливо добре відчувати нерівності тротуару, переходів через дорогу, трав’яного покриву, а також тактильно-напрямних доріжок, що полегшують орієнтування у просторі. Для цього ми використовуємо як танцювальні рухи, так і спеціальні вправи.
Однак при заняттях ТРТ з незрячими дітьми педагог повинен пам’ятати про високу переключення уваги цієї вікової групи. Тому для різноманітності заняття я рекомендую використовувати таку гру під умовною назвою «Квест». У цій грі ми використовуємо дитячу цікавість та бажання пізнати навколишній світ.
Суть гри полягає в тому, щоб дитина пальцями ноги не лише зібрала на карематі різні предмети, а й назвала їх. Предмети можуть бути найрізноманітнішими у кількості від 10 до 20 штук, залежно від рівня підготовки дитини та щоб гра тривала не більше 10 хвилин.
Наприклад, олівці, ножиці, гумки, фломастери, шпильки, кільця і т.д. Головне, щоб ці предмети дитина могла підняти пальцями ноги.
Що дає ця гра?
1. Підвищує чутливість стопи дитини, особливо подушечки пальців, оскільки ними обмацує предмети.
2. Покращує концентрацію та зосередженість, а також увагу дитини, адже предмети можуть бути гострими.
3. Прекрасна профілактика плоскостопості. Якщо ви пошукайте в інтернеті вправи з профілактики плоскостопості, то можу сказати, що збирання предметів пальцями ніг входить до десятки рекомендованих вправ абсолютної більшості фахівців у цій галузі.
4. Поліпшується чутливість і моторика пальців рук, оскільки дитина обмацує предмети та визначає їхнє призначення.
5. Розширює кругозір дитини, тому що можуть потрапити предмети, з якими дитина ще не знайома.
У моїй практиці ще жодного разу не було нагоди, щоб дитина не хотіла проходити «Квест». Особливо коли вона знаходить на карематі пару цукерок, то значно підвищується її позитивний емоційний стан, і вона з великим задоволенням продовжує планове заняття.